مهمترین دلایل یادگیری زبان ترکی

یادگیری زبان ترکی لذت بخش است! ترکی زبان فوق العاده ای است و یادگیری آن قطعاً مزایای زیادی دارد. چه به ترکیه علاقه مند باشید و چه صرفاً به زبان ترکی، این دلایل انگیزه های شما را برای یادگیری این زبان تقویت می کند. در اینجا 8 دلیل مختلف از مهمترین دلایل یادگیری زبان ترکی برای یادگیری آورده شده است.

 

  1. ترکی را یاد بگیرید تا با افراد زیادی صحبت کنید

ترکی زبان رسمی ترکیه است، اما کشورهای بیشتری به آن صحبت می کنند. میلیون ها ترک زبان در آلمان، قبرس و یونان زندگی می کنند. در کل، حدود 80 میلیون ترک زبان در سراسر جهان وجود دارد.

اگر بتوانید زبان ترکی را روان صحبت کنید، می توانید با همه این افراد صحبت کنید. در برقراری ارتباط و تعامل با مردم محلی ترکیه مشکلی نخواهید داشت و تعامل با 80 میلیون ترک زبان، فرصت های بسیاری را برای بهبود زندگی شما وجود خواهد آورد.

 

  1. ترکیه موقعیت جغرافیایی مهمی دارد

ترکیه بین اروپا و آسیا قرار دارد. این کشور جهان غرب را به خاورمیانه متصل می کند. از آنجایی که ترکیه دارای ویژگی هایی از هر دو بخش جهان است، از نظر ژئوپلیتیک کشوری بسیار مهم به حساب می آید. اگر به روابط بین الملل و دیپلماسی علاقه دارید، یادگیری زبان ترکی واقعاً می تواند برای شما مفید باشد.

از سال 1995، ترکیه و اتحادیه اروپا دارای اتحادیه گمرکی هستند. با افزایش اهمیت بین المللی ترکیه، قطعا فرصت هایی برای پیشرفت شغلی شما وجود دارد.

 

  1. یادگیری ترکی آسان است

ممکن است از شنیدن این که یادگیری زبان ترکی دشوار نیست تعجب کنید. تسلط بر تلفظ ترکی نیز دشوار نیست. شما می توانید بدون نگرانی در مورد لهجه خود روان صحبت کنید.

اما دلیل اینکه یادگیری ترکی واقعاً آسان است، مردم آن هستند. مردم ترکیه برای تلاش های شما برای صحبت به زبان آنها اهمیت قائل هستند. اگر ببینند که سعی می کنید چیزی را به زبان ترکی بگویید یا تلفظ کنید، قطعا به شما کمک خواهند کرد. این مهربانی ذاتی در مردم ترکیه واقعا شگفت انگیز است.

  1. با فرهنگ ترکیه آشنا خواهید شد

فرهنگ ترکی بسیار منحصر به فرد است. ترکیه در طول تاریخ غنی و هیجان انگیز خود، سنت ها و آداب و رسوم زیادی دارد. و تنها راه برای درک واقعی به این فرهنگ غنی تسلط به زبان ترکی است.

غذاهای ترکی جایگاه ویژه ای در قلب فرهنگ آن دارند. البته این فقط معطوف به غذا ها نیست. انواع خوراکی ها و میان وعده ها، مثل گوجه فرنگی و بادمجان، نان، گوشت کبابی و یا هر چیزی که هنگام گرسنگی می خواهید. چای و قهوه ترکی را نیز به آنها اضافه کنید. و چه راهی بهتر از این که از غذای خود به زبان ترکی سفارش دهید؟ آنها مطمئناً از شنیدن زبان خود توسط یک مشتری خارجی به وجد خواهند آمد.

 

  1. موقعیت شغلی خود را با زبان ترکی تقویت کنید

کارمندان دو زبانه حقوق بهتری دریافت می کنند. چرا؟ زیرا آنها یک دارایی برای شرکت ها هستند. مهارت های زبانی آنها می تواند روابط تجاری بهتر و بیشتری ایجاد کند و نشان دهنده وفاداری آنها است. بنابراین، چه در حال حاضر شاغل در شرکت های تجاری دارای روابط با ترکیه باشید، یا قصد داشته باشید در ترکیه کار کنید، یادگیری زبان ترکی برای شما مفید خواهد بود. ناگفته نماند که توانایی صحبت کردن به زبان ترکی در رزومه شما بسیار می تواند موثر واقع شود.

شاید یکی از مهمترین دلایل یادگیری زبان ترکی روابط شغلی باشد و شاید تعجب کنید که چرا به طور خاص زبان ترکی را یاد بگیرید؟ چرا فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی یا سایر زبان های رایج دیگر نه؟ با ترکی، شما واقعاً می توانید متمایز شوید. بسیاری از همکاران شما ترکی صحبت نمی کنند. و شما می توانید تنها دارایی یک شرکت برای ارتباط با ترک زبانان باشید.

 

  1. به راحتی به ترکیه سفر کنید

صحبت کردن به یک زبان خارجی در سفر بسیار مهم است. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که مردم محلی به زبان شما صحبت کنند. بنابراین، اگر زبان ترکی را روان صحبت کنید، می توانید تعطیلات خود را فراموش نشدنی کنید. خدمات بهتری از مردم محلی ترکیه دریافت خواهید کرد، هنگام چانه زنی معاملات بهتری انجام خواهید داد و به فرصت های بیشتری دسترسی خواهید داشت. گردشگران عادی در ترکیه معمولاً نمی توانند از توصیه ها و راهنمایی های مردم محلی در سفر خود استفاده کنند. با صحبت کردن به زبان ترکی جواهرات پنهان در ترکیه را کشف کنید.

ترکیه کشوری بسیار زیبا برای ​​مسافرت است. استانبول شهری شلوغ و هیجان انگیز است، اما خط ساحلی ترکیه فرصت فوق العاده ای برای استراحت در ساحل ارائه می دهد. می‌توانید بالن‌های هوای گرم را تماشا کنید که آسمان کاپادوکیا را پر می‌کنند یا در یک استخر طبیعی سفید رنگ در Pamukkale استراحت کنید. مناظر زیادی برای دیدن و غذاهای زیادی برای امتحان کردن وجود دارند. بنابراین، یکی از بهترین دلایل برای یادگیری زبان ترکی، دستیابی به اکثر این تجربیات است.

  1. تحصیل در ترکیه

اگر می خواهید در اروپا تحصیل کنید، ترکیه مکانی عالی برای انجام این کار است. چند دانشگاه عالی در سطح جهانی در ترکیه وجود دارد. اما، بهترین بخش در مورد تحصیل در ترکیه، دیدن نحوه زندگی مردم محلی ترکیه است. دیدن زندگی روزمره آنها بینش فرهنگی عالی و دیدگاهی جهانی به شما می دهد. بنابراین، می‌توانید با یادگیری زبان ترکی، از این تجربه‌ در زندگی خود بهره مند شوید.

 

  1. ترکی را یاد بگیرید تا ذهن خود را تقویت کنید

دوزبانه بودن به معنای واقعی کلمه ذهن شما را بهبود می بخشد. افرادی که به زبان خارجی صحبت می کنند امکان بیشتری برای مبارزه با زوال عقل و آلزایمر دارند. مهارت های حافظه ای که هنگام یادگیری زبان ترکی به دست می آورید بدون شک برای شما مفید خواهد بود.

یادگیری یک زبان خارجی حتی مزایای بیشتری برای مغز دارد. واقعیت را به شیوه ای متفاوت تجربه خواهید کرد. شما نسبت به فرهنگ های دیگر بازتر و پذیرنده تر خواهید بود. این جهان بینی شما را همدل تر می کند و یک شهروند بین المللی خواهید بود. ناگفته نماند که یادگیری زبان بر سلامت روان تاثیر دارد. روان صحبت کردن یک دستاورد بزرگ است و وقتی با ترکی به آن دست پیدا کنید، اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد.

 

چرا ترکی یاد نمی گیریم؟

چرا زبان ترکی یاد بگیریم؟ خب، چرا که نه؟ ترکی یک زبان عالی با تاریخ غنی و سنت های فراوان است. اما دو زبانه بودن مزایای بیشتری دارد. منحصر به فرد باشید و ترکی را مطالعه کنید تا متمایز شوید. صحبت کردن به زبان ترکی بدون شک زندگی شما را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *